قبلی
بعد
قبلی
بعد
قبلی
بعد

ماشین آلات صنایع داروسازی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین تجهیزات در صنایع تولید و بسته بندی و ساخت و پر کردن قرص، شربت، کپسول، شیاف و .. می‌باشد. صنایع دارویی ۹۷.۵ درصد مصرف داخل کشور را تأمین می‌کند.

مزایای کلی دستگاه ماشین آلات داروسازی:

  • دقت بسیار بالا در اندازه گیری
  • جلوگیری از آلوده سازی محیط
  • مکانیزه شدن عملیات داروسازی

نقش ماشین آلات بسته بندی در صنایع دارویی

ماشین آلات بسته بندی در صنایع دارویی یکی از مهمترین و اصلی ترین تجهیزات در تولید و بسته بندی و ارائه دارو به انواع مختلف مانند، قرص، شربت و کپسول و… می باشد. با توجه به اینکه ماشین الات بسته بندی در خط تولید دارو، بسیار پر اهمیت می‌باشند و صنعت داروسازی روز به روز در حال پیشرفت می باشد، این ماشین آلات در گذر زمان با تغییرات زیادی رو به رو شدند و خود را با نیاز جامعه تطبیق دادند.

ما  دراین اینجا سعی داریم شما دوستان عزیز را با کارکرد ماشین آلات داروسازی و انواع آن آشنا کنیم:

آشنایی با نحوه کارکرد ماشین الات بسته بندی داروسازی:

بطور کلی به تجهیزاتی که در خط تولید دارو اقداماتی از قبیل پرکردن محصول، دربندی، لیبل زدن، سیل کردن و…. را انجام می‌دهند ماشین آلات بسته بندی می‌گویند.

در طراحی ماشین آلات داروسازی توجه به این نکات بسیار ضروری می‌باشد ازمهمترین این نکات می توان به دقت بالا در اندازه گیری و عدم آلودگی داروهای تولید شده اشاره کرد و نکته دیگر ماشینی شدن خط تولید و به حداقل رساندن دخالت نیروی انسانی می‌باشد. ماشین آلات بسته‌بندی صنایع دارویی به صورت اتوماتیک عمل می‌کنند.

با توجه عملکردی که هر دستگاه دارد این تجهیزات و ماشین آلات بسته بندی صنایع داروسازی را می توان دسته بندی کرد. از پرکاربردترین آن می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

ماشین آلات پر کن: این نوع ماشین آلات وظیفه پرکردن شربت، کپسول شیاف و… از داروهای تولید شده را دارند. از جمله از دستگاه های آریا ماشین فجر در این زمینه می‌توان به دستگاه پرکن مایعات اشاره کردکه به صورت اتوماتیک کار می کند و برای داروهای مایع کاربرد دارد با توجه به حجم مخصوص عملیات پرکردن شربت را بطری‌های شیشه ای، پلاستیکی و پت انجام دهد.

مرحله بعدی دربندی محصول می‌باشد که باتوجه به سرعت، نوع درب، اندازه درب، دستگاه دربندی وارد عمل می‌شود وعملیات دربندی محصول دارویی شما را بر عهده می‌گیرد.

در گام بعدی دستگاه لیبل زن قرار می‌گیرد که لیبل شما رو با توجه به اندازه، نوع لیبل، ابعاد لیبل و ظروف و موفعیت قرارگیری لیبل روی ظرف؛ تیراژشما در ساعت عملیات لیبل زنی را انجام می‌دهد. این نوع دستگاه انواع مختلفی دارد مانندلیبل زن پشت چسبدار استوانه ای و دو طرفه، لیبل زن  opp، لیبل زن شرینک اسلیو و…که با توجه به پارامترهای که عنوان شد انتخاب می‌شود.

مرحله بعدی شرینک کردن محصول نهایی شماست که در دسته‌های ۶-۱۲—۱۸-۲۴ با توجه به نیازشما بسته‌بندی می گردد.

دستگاه بعدی که در مرحله پایانی تولید شما را یاری می‌کند دستگاه کارتن چسب زن و کارتن دربند چسب زن می‌باشد زیر و روی که کارتن‌های  گوناگون  شما را بطور همزمان چسب می‌زند. با این اوصاف می توان دریافت که ماشین آلات بسته بندی در صنایع داروسازی به طرق مختلف از محصول شما محافظت می‌کنند و مانع فاسد شدن مواد دارویی خواهند شد.

قبلی
بعد